Miracle Sistem

Monday, February 12, 2007

Persiapan yang tertangguh

Assalamualaikum...2 minggu blog ini tidak dikemas kini, 2 minggu juga kerje kerje banyak tertangguh. Bermula dari barang-barang hardware hinggalah ke pengurusan kami banyak yang tidak lancar. Anatara masalah yang timbul adalah terlalu banyak masa dihabiskan di kedai kedai hardware, gagal mendapatkan barang mengikut jadual dan kurang tenaga buruh.
Disini sedikit sebanyak kami mula memahami betapa peritnya menjadi seorang buruh. tak kiralah ape jenis pekerjaan yang menggunakan kudrat semuanya perlukan kesabaran. Kami merenung sejenak tertanya tanya bagaimana mereka yang perlu bekerja dibawah terik mentari menahan sabar. Hebat ! itulah yang terfikir.

Baiklah saya teruskan dengan perkembangan ladang cabai kami.

Encik Rosli yang kami lawat di terengganu tempoh hari datang membuat lawatan ke tapak cili pada minggu lalu. kami mendapat taklimat terakhir bagai nasihat dari guru sebelum berpisah. kami mendengar dengan penuh perhatian.

Saya sebenarnya tidak ada sebarang pengalaman menyelengara paip PVC. ini merupakan pengalaman pertama. Proses membuat sistem ventury merupakan sesuatu yang agak rumit, alhamdulillah kami dapat siapkan.
Ventury sistem ini digunakan bagi mencampurkan baja kedalam aliran air. kaedah digunakan didalam miracle sistem.

Baru baru ini barang barang untuk persediaan media telah kami terima.


Tanpa membuang masa kami mulakan proses penyediaan media. kami menganggarkan persiapan media untuk jumlah polybag yang besar dapat disempurnakan.

Kaum wanita turut terlibat bagi menjayakan program ini. kerahan tenaga ketahap maksimum berjaya dilakukan namun anggaran kami meleset hajat tidak kesampaian kami hanya mampu meyiapkan 56 polybag. Bagi persiapan kawasan tapak. tapak cili kami yang sebesar lebih kurang 2.5 relung telah selesai diratakan. insya allah kami akan membuat hamparan silver shine minggu hadapan.



Bagi tapak kedua kami yang tidak seberapa besar telah pon siap dihamparkan dengan silver shine.



Yang terakhir adalah berkaitan dengan semain. semain telah bermula sejak 3 minggu yang lalu.

Semaian ini pula berusia 8 hari.

1 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home